Medycyna i biologia w Rumuni

0

Program oferuje studentom bogaty pakiet dyscyplin podstawowych i specjalistycznych z zakresu biologii i chemii, kursów niezbędnych do osiągnięcia średniego poziomu wykształcenia uniwersyteckiego.

Wśród odpowiednich podstawowych dyscyplin wymieniamy tylko kilka: Systematyka (botanika, bezkręgowce, kręgowce), histologia i anatomia roślin, histologia zwierząt i anatomia człowieka, cytologia, mikrobiologia ogólna, ekologia ogólna, genetyka ogólna, fizjologia roślin, fizjologia i chemia zwierząt.

Dyscypliny specjalistyczne takie jak Biochemia Strukturalna, Biochemia Metaboliczna, Porównawcza Anatomia Kręgowców, Genetyka Człowieka, Wprowadzenie do Biotechnologii, Immunologia itp. charakteryzują się wysokim poziomem nowości informacyjnych i są wspierane przez różnorodne prace praktyczne odpowiadające potrzebom biologii, biochemii i chemia medyczna, biotechnologiczna, środowiskowa i badawcza.

Wyposażenie techniczne laboratoriów dydaktycznych obsługujących tę specjalizację obejmuje wysokosprawny sprzęt do mikroskopii, spektrofotometrii, spektrofluorymetrii, chromatografii, esuplementtroforezy, wirowania, obrazowania. Te możliwości są podwojone przez pomoce dydaktyczne audio-wideo i dostęp do źródeł dokumentacji w bibliotekach z niezwykle hojnymi publikacjami, w tym podręcznikami drukowanymi w prestiżowych międzynarodowych wydawnictwach (Springer, Oxford, Cambridge, Garland).

Studenci mają możliwość rozwoju osobistego poprzez liczne czynności związane z dokumentacją, pisaniem i prezentacją prac na współczesne tematy z zakresu biologii mosuplementularnej i biochemii, odbycie praktyki terenowej i/lub laboratoryjnej.

Absolwenci będą posiadali umiejętności i kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu biologa, biochemika, asystenta naukowego w zakresie biologii i biochemii, a po ukończeniu modułu dydaktycznego możliwość uzyskania tytułu profesora biologii w ramach edukacji przeduniwersyteckiej.

Kompetencje ogólne ze SPECJALIZACJI BIOLOGICZNEJ

  • Umiejętność rozumienia i operowania podstawowymi pojęciami organizacji świata żywego w odniesieniu do określonych struktur biologicznych;
  • Umiejętność analizowania i syntezy metod naukowych mających zastosowanie w określonych kontekstach zawodowych i społecznych;
  • Rozwój praktycznych umiejętności pracy laboratoryjnej;
  • Umiejętność rozumienia, syntezy i zastosowania w laboratorium najnowszych wyników naukowych z zakresu biologii klasycznej i mosuplementularnej;
  • Umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej w celu rozwiązywania problemów w określonych kontekstach zawodowych;
  • Umiejętność przekazywania i wykorzystywania zdobytej wiedzy i poznanych metod;
  • Umiejętność projektowania i pisania raportów badawczych i/lub artykułów naukowych.
  • Umiejętności specjalistyczne

Znajomość i zrozumienie organizacji i funkcjonowania organizmów żywych w ścisłej zgodności z ich składem na poziomie genetycznym iw różnych kontekstach środowiskowych; Umiejętność statystycznej analizy obserwowanych partii doświadczalnych;
Znajomość podstaw biochemicznych niektórych procesów biologicznych (rozmnażanie, metabolizm, sygnalizacja komórkowa, oddychanie, trawienie, kontrola neuroendokrynna itp.);

Umiejętność korzystania z wiedzy związanej z różnorodnością i złożonością świata ożywionego oraz do ustalania powiązań między poziomem złożoności strukturalnej a zmiennością różnych szlaków metabolicznych; Umiejętność wykonywania analiz biochemicznych z zastosowaniami w dziedzinach nauk biomedycznych, ekologii i ochrony środowiska, biotechnologii;

Umiejętność przetwarzania wyników i interpretacji danych eksperymentalnych w celu określenia wniosków o znaczeniu diagnostycznym lub aplikacyjnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj