Koordynator organizacyjny: Marta Domańska
Nowe technologie otwierają niewyobrażalnie chłonny i wciąż rosnący kanał sprzedaży. Wielu właścicieli aptek, hurtowni medycznych realizuje bądź planuje realizację projektu apteki internetowej. Jest kilka podstawowych kwestii, nad którymi warto się zastanowić, zanim rozpocznie się, lub skutecznie rozwinie sprzedaż suplementów bądź sprzętu medycznego przez Internet.
Na spotkaniu omówimy krok po kroku działanie apteki internetowej począwszy od przepisów prawnych, e-marketingu poprzez wirtualne płatności na logistyce kończąc. Nasi prelegenci zaproponują jak stworzyć skutecznie działający i prężnie prosperujący wirtualny sklep z medykamentami.
PROGRAM
- 09:55 Rozpoczęcie seminarium i wprowadzenie do tematu
dr Tomasz Bykowski, Prezes Zarządu, Centrum Edukacji Medycznej CEMED 5 min. - 10:00 Technologia i kreacja u podstaw internetowej apteki, cz. I
wybór i współpraca z dostawcami technologii (firmą informatyczną / providerem internetowym)budowa systemów sprzedaży internetowejintegracja z systemami informatycznymi obsługującymi tradycyjne apteki, hurtownie, magazynyzapewnienie stałego dostępu do usługjak zbudować system wyszukiwania na witrynie apteki internetowejArtur Kurasiński notka», niezależny konsultant do spraw nowych mediów, CEO Revolver Interactive 45 min. - 10:45 Technologia i kreacja u podstaw internetowej apteki, cz. II kryteria wyboru dostawcy usług i współpraca z firmą web design (agencją interaktywną / agencją kreatywną)specyfika tworzenia internetowego systemu identyfikacji wizualnej
jak ocenić / zbadać o użyteczność strony internetowej, zagadnienia „web usability”
dostęp do usług przez urządzenia mobilne (PDA, telefony komórkowe) Artur Kurasiński notka», niezależny konsultant do spraw nowych mediów, CEO Revolver Interactive 45 min. - 11.30 Obsługa płatności i bezpieczeństwo transakcji internetowychczym są płatności esuplementtroniczne?formy płatności wykorzystywane w sklepach internetowychkarta kredytowa (rodzaje)szybkie e-przelewypłatności tradycyjne (zwykły przelew bankowy)dostępne warianty współpracy dla kart platniczych na przykladzie www.platnosci.plprotected paymentexpress paymentmetody płatności i czasy ich realizacjiprzebieg/schemat transakcji esuplementtronicznych (przykład)bezpieczeństwo transakcji internetowych a fraudy (definicja)integracja z systemem płatności esuplementtronicznych kryteria wyboru dostawcy i status agenta rozliczeniowego Marcin Pijanowski notka», Główny Specjalista ds. Sprzedaży i Relacji z Klientami Kluczowymi, QXL Poland Sp. z o.o. 30 min.
- 12:00 Przerwa lunchowa 45 min.
- 12:45 Operator logistyczny w branży farmaceutycznejPrzenoszenie odpowiedzialności w logistyce produktów leczniczychPodstawowe akty prawnePartner a kontrahentStandardowe rozwiązania dotyczące zabezpieczania przesyłekOpakowania izotermiczneRejestracja warunków transportuKontrola dostaw i śledzenie przesyłek- Informacje na LPOkreślanie statutu przesyłkiStandardy stosowane w transporcie suplementówWyposażenie dodatkowe autPiotr Król notka», SpedPharm.pl 30 min.
- 13:15 Apteka internetowa w 20 minut – pełny outsourcing e-apteki.Jak szybko i łatwo zaistnieć w świecie handlu internetowego nawet wtedy, gdy nie jesteś specjalistą od nowych technologii, bankowości internetowej czy hostingu serwerów wwwMarcin Zastawny – Dyrektor Rozwoju, Pharma Distribution Group sp. z o.o. / operator serwisu KURIER APTECZNY.PL 20 min.
- 13:35 Obsługa klienta w realiach nowych mediów – wsparcie sprzedaży on-line
Rozpoznanie i aktywizacja grup klientów aptek internetowych za pomocą call center Budowanie lojalności klienta poprzez obsługę telefonicznąWirtualne biuro obsługi klienta – nowe kanały komunikacji dla klientów aptek internetowychModele rozwiązań call center dla aptek internetowychAtuty outsourcingu telefonicznej obsługi klienta oraz uruchomienia wewnętrznego działu call centerMichał Wypychowski notka», Prezes Zarządu firmy Conctact Lab 30 min. - 14:05 Podstawy e-marketinguzachowania pacjentów w sieci, potencjał internetustrategie i narzędzia komunikacji e-marketingowej w farmacjinowe trendy w e-marketingu: promocja przez treści i społeczności, marketing szeptanyprawo farmaceutyczne, etyka, kodeks WOMMAKamil Dmowski notka», kierownik działu Marketingu Zintegrowanego, Heureka 40 min.
- 14:45 Przerwa kawowa 25 min.
- 15:10 Wykład i dyskusja:Aktualne i przyszłe polskie uwarunkowania prawne sprzedaży produktów leczniczych oraz reklamy aptek w InternecieDopuszczalność sprzedaży i nabywania przez Internet suplementów OTC, suplementów na receptę, suplementów weterynaryjnych i sprzętu medycznegoStandardy prawne obrotu produktami farmaceutycznymi przy sprzedaży wysyłkowejReklama działalności aptek w Internecie
Magdalena Wojciechowicz notka», dyrektor Departamentu Organizacyjno-Prawnego, Główny Inspektorat Farmaceutyczny 90 min. - 16:40 Zakończenie seminarium i wręczenie certyfikatów uczestnictwa